onsdag 7 maj 2014

Väderomslag ....


...... solen försvann och ersattes av välbehövligt regn, men behövde det bli vinterjackekallt?

I morse åkte vinterjackan fram igen, conversen åkte upp på hyllan och mer vintriga skor letades fram. Regnet kom vid lunchtid och på vägen hem fick jag testa nya bilens vindrutetorkare för första gången.
Regnmätaren skvallrade att jag i alla fall inte behöver vattna imorgon ;-)


Tänd brasa, tända ljus, brasa och en stor kopp te fick det bli istället för trädgårdsarbete. Det är inte fel det heller!


Redan onsdagskväll och även den här veckan, första veckan på nya jobbet, rusar raskt mot veckoslut. 

Ha en underbar avslutning på onsdagskvällen och en bra start på torsdagen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Det är en sak jag saknar i stugan nåt att elda i. Det skall bli i den nya stugan längtar dit sådana här dagar när det är kallt och regnar . När man går ut känner jag röken från de andra stugorna som de eldar i. ser allt bra mysigt ut hos dig.
Det blev ingen operation för mig jag får leva med min värk för att jag har fibromyalgi,då kan man inte operera med ett gott resultat. eftersom det skall friläggas två muskler och av det kommer min fibro att ge mer värk än den jag har nu.
Önskar dig en fin torsdag trots regn och rusk.
Kram Meta

G:a Affären sa...

Det var ett tag sedan men nu har jag läst ikapp och förundras över din energi! Såg också att du börjat skörda sparris, vilken lycka.
Maskrossirap ska jag ta till mig, och så vackert med den i glasburken!
Ja regnet gör att vi hellre sitter inomhus, en brasa och tända ljus är aldrig fel.
Allt gott till dig!

Kramar
Cia

Villa Ryttarängen sa...

Det är verkligen mysigt med brasor. ar missat att du börjat på nytt jobb. Vad roligt. Kraaam Pia