lördag 24 maj 2014

Plantera om och rensa ogräs .....


....... fick bli dagens lott ;-)
Började dagen med en snabbis till Långasjö Växthus, jord, tomater, gurka, chokladblommor och en planta gräslök blev dagens packning.


Busktomaten fick lämna växthuset och hamnade i en rejäl kruka med bra jord. Nu ska den väl klara sig och ge oss massor av små och goda tomater.


 Två chokladblommor hamnade i en stor kruka, också de med bra jord så att de växer sig riktigt stora och kraftiga.


Chiliplantorna fick flytta från pluggbrätt till krukor och ner i växthuset, jo jag vet att jag är sen men växthuset bidrar till att jag kan skörda de som mognar sent.


Ogräsrensning är inget min rygg älskar, men trädgårdslandet behövdes rensas och potatisen kupas. Frånsett värken from hell, är det skönt när det är gjort ;-)


Skuggplanteringen på norrsidan visar sig snart från sin bästa sida. Funkiorna har fått sina blad, bräkena har rullat ut sina och skuggbräckan blommar med stora rosa moln.

Ha en härlig avslutning på lördagskvällen och en skön start på söndagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Allt man gör som man vill är skönt även om kroppen skriker efteråt.Desto skönare mår man tycker jag.Häftigt vatten sprut du har.
Lycka till med dina tomater och chillisar, här blir det inget sånt i år.Tomater förstås.
Önskar dig en skön söndag
kram Meta

G:a Affären sa...

Du visar både många växter och vackra krukor. Visst är det skönt att få sätta ut växterna som trängts inne.
Här har vi fått ett välbehövligt regn och luften känns tvättad, så skönt!
Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia