lördag 31 maj 2014

Malmö ToR .......


......... inte Sveriges huvudstad, men väl Skånes och en av Sveriges vackraste, grönaste städer. Många vackra och avkopplande gröna oaser i alla parker, taket på Emporia fortsätter att grönska och det blir finare och finare.


Innan incheckning på hotell Kramer, var vi bara tvungna att skölja av oss shoppinghysterin med doften av hav och det smekande ljudet av vågor.


Kvällen var förutbestämd, sedan länge hade vi ett bokat bord på Johan P. Till skillnad från alla olika steak house runt lilla torg, ligger Johan P lite avsides. Johan P har fisk och skaldjur på menyn, passar ju oss som handen i handsken.


Maken och jag tog, helt otippat, skaldjur. Bilden behöver inga ord ;-)


Fredagen tillbringade vi ute på PGA National och Nordea tour, Sveriges enda Europa tour tävling. Hela svensk-eliten var på plats och jag lovar att vi hade en underbar dag.


Innan vi lämnade Malmö för den här gången, tog vi oss ytterligare en stund i solen på badpiren bortanför Turning Torso.


Vi lät solen och vågorna skölja våra sinnen innan vi satte oss i bilen för färden hemåt. 

Nu fortsätter vi att njuta av helg och det vackra vädret hemma. Ha en underbar lördag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Nämen blev det inget dopp i vågorna?? kallt eller badkrukor Hihi.
Ser ut att ha varit en fin tur i alla fall.
Önskar dig en skön fortsättning på helgen
Kram Meta

Scottish Moments sa...

Jag har aldrig varit i malmö men det verkar vara en fin stad, ska försöka åka dit nästa gång jag är i sverige för jag har vänner som inte bor långt därifrån.