söndag 27 april 2014

Inreda ute ........


 ..... det svider i skinnet, ryggslutet värker och jag är så lycklig. Trädgårdslandet ser ut som ett trädgårdsland igen och inte ett ogräsland.

Trädgårdslandet är inhägnat sen några år tillbaka för att slippa grävande kaniner och katter. Landet är ju inte speciellt stort, 36 kvadratmeter, men det rymmer en hel del ändå. Till vänster står två vinbärsträd till höger ett valnötsträd. I bakkanten till vänster två pallkragsodlingar under glas, sallad och jordgubbar.


Stora delar av landet består av sparrisbäddar, men mellan dem har vi även puttat ner 3 sorters tidig potatis.


Anledningen till att sparris täcker så stor del av landet är helt enkelt den att sparris är den absolut godaste grönsaken, den är lättodlad och ger lön för mödan. Nu är den faktiskt redan på G :-)


Avslutar dagens bildkavalkad med en nyinköpt stickling av en riktigt tålig zonalpelargon med enkla, knallröda blommor.

Övriga fabrikörers söndagsbilder finns HÄR
Ha en härlig avslutning på söndagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Men herrre min jösses vilket underbart odlingsland. I mina ögon sett så är det stort och precis ett sådant jag drömmer om! Måste testa det där med sparris någon gång... maken gillar det tyvärr inte men jag fullkomligt ÄLSKAR det!

Meta sa...

Vilken härlig känsla när man är klar med grovjobbet och bara har skördandet kvar. Sparris är lika populär här men mitt land är inte så stort.Potatisen och löken är satta men grönsakerna får vänta ett tag till , det fattas jord där.
Ha en fin vecka
Kram Meta