fredag 4 april 2014

Fredag med sommarfeeling .....


....... i alla fall när man tittar ut genom fönstret, eller klär på sig rejält och placerar den bleka lekamen i lä ;-)


Men det är grönt och blommorna i trädgården står ju faktiskt riktigt länge när det är lite svalare.


Några får allt följa med in, vilken doft sen :-) Både pärslhyacint och porslinshyacint doftar ordentligt när de kommer in.
Förresten, ett tips på hur jag använder mormors gamla fina örngott med brodyr och spetsar. I med en mjuk handduk och knyt fast som stolsdyna på stolarna.
Ibland använder jag de allra vackraste som underlägg när jag dukar. Det är ju så enkelt att tvätta gammalt vitt linne, 90 grader och lite tvättsåpa så är de som nya igen ;-)


Håller på att försöka mota en rejäl migrän, spruta i morse och en låååång promenad i solen, nu får det bli en powernap på soffan innan jag helghandlar.

Ha en underbar fredagskväll och en skön lördagsmorgon. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Riktig sommarfeeling! Här är det bra kyligt om nätterna hua-7 grader Ha det gott! Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Åh hoppas du mår bättre vännen! Migrän måste vara fruktansvärt...
Jättefina bilder som doftar VÅR!
Önskar dig en skön helg.
Kram,
Titti

Meta sa...

Aj aja aj det gör ont även när knoppar brister, det kanske är det du känner hiihi. Nej inte skoja om det hoppas verkligen att det blir bra.
Mysiga vårbilder du visar. Här laddar jag för en hemlig resa av dotter och hennes sambo och hans föräldrar.
Önskar dig en skön helg utan migrän
Kram Meta