fredag 18 april 2014

Förbereder påskmat ......


....... grå långfredag, ingen sol i sikte, men vad gör väl det. Jag är ledig och ska ändå tillbringa största delen av dagen i köket ;-)
I går experimenterade jag fram lite macrons till påsk, gulfärgad botten och fyllda med en choklad-smörkräm med en liten hint av kaffe för att bryta av det söta.


Även sillen hamnade i blickfånget, grundinläggningen var ju klar och jag ville ha en smakbrytning. Den friska äppelsmaken från must gav namnet av sig själv, Kivikssill ;-)
Det är en sill ni hinner med att få klar till i morgon, köp bara hem fem-minuter-sill från butiken och recept finns HÄR.

Ha en härlig långfredag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Elle sa...

Här har vi helgdag och alla är lediga. Eftersom det är "fiskdag" och jag är ensam med barnen, tar jag mig friheten att vara lite bekväm och göra det enkelt - det blir fiskpinnar!
Sitter ändå med "nackspärr" och är glad om det går snabbt och smärtfritt idag.
Ha en fin fredag!
Kram Elle

Meta sa...

Kakorna låter goda. sillen blir det ingen i år det är bara jag som äter den. Ägg skall vi ha i alla fall.
Ö Hoppas du orkar fira lite nu när du fixat så mycket gott.
Ha det gott
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

En regnig dag på Ön och köpesill blir det i år. Ha det så mysigt! Kraaaam Pia