onsdag 5 februari 2014

Mitt-i-veckan-godis .......


...... är det lill-lördag så är det ;-)
Jo, skämta går ju! Men jag måste ändå erkänna att saltlakritsen från Lakritsfabriken i Ramlösa aldrig blir gammal i vårt hus, likadant är det med den supergoda chokladen från Malmö Chokladfabrik.


Semlorna är minsann av den hemgjorda karlsbadervarianten, så klart (vid det här dagset vet ni väl var ni hittar receptet! annars finns det HÄR). Så goda med en stor kopp te, eller två, eller tre ..... koppar te alltså ;-)

I kväll blir det att krypa ner under täcket med senaste JDL och hoppas på att den sega huvudvärken har gett med sig i morgon bitti.

Ha en härlig onsdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Semlor blir det alltför många här tur att det bara är en viss tid.
Lakrits det är gott det. Hittade pulver i somras så nu kan jag baka och ha i det lite här och där.
Ha en fin dag
kram meta

Elle sa...

Det var väldigt länge sen jag hade en semla mellan tänderna. Nu blev jag sugen och sitter och dreglar vid skärmen. Ser verkligen gott ut, med maaassooor av grädde!! :)))
Baka själv vore naturligtvis ett alternativ....
Ha det fint!
Kram Elle