söndag 12 januari 2014

Vädra mjölet ur lungorna .......


....... efter två intensiva dagar i köket var det skönt att få dra ner lite mjölfri luft i lungorna ;-)
Det var dags för nagelfix hos goa Anna på förmiddagen, så maken och jag passade på att göra Kalmar när vi ändå var där.

Givetvis en obligatorisk fika vid sundet, medhavd denna gången, nybakade surdegskanelbullar och några goa kakor.
Därefter var vi redo att fylla bilen med diverse inköp ;-)


Gissa om vi blev förvånade när vi kom ut till bilen och det var rena, rama snöstormen :o Tack och lov varade det inte hela vägen hem, här hemma har vi inte ens puder på marken.

Dags att baka ut helgens sista bröd!
Ha en skön avslutning på söndagskvällen och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt att se Ölandsbron. Jag längtar tills vi ska åk dit. Klart jag hör av mig när det blir dags. Kraaam Pia

Meta sa...

Ja det blir många snö överraskningar här över landet har jag förstått. Visst det är vackert men det behöver inte komma mer nu!!!!
Ja men du vi kommer även med eller utan Märklin men absolut med kaka hihih.
Kram meta