måndag 27 januari 2014

Ny vecka - nya utmaningar ......


....... och den första utmaningen blir att ta tag i dagens trötthet, en trötthet som kommer av en snöplog som behagade ploga i blixtens hastighet före fyra i morse :o med påföljd att hela huset vibrerade. Han var lagom färdig till väckarklockan ringde vid fem.
Jag fick i alla fall ett lagom motionspass i morse, först skotta fram bilen ur snöhögen, sen skotta bort snövallen så att jag slapp fastna på vägen ut ;-)

Tidigare morgnar är tänkt att bli en nystart!
En nystart som innebär att maken åker den nyinvigda järnvägen till jobbet i Kalmar.
En nystart som innebär att jag både börjar tidigare och kan gå hem (ännu) tidigare från jobbet. Gå och gå förresten, jag kör bil fram till dess att det är så varmt ute att jag kan cykla (läs sommar).
En nystart som innebär att det blir mer tid över för annat än att bara jobba ......
Men morgontrött som jag är, tar jag en dag i taget - en ny utmaning varje dag med andra ord ;o


I mitt kreativa kaos står några gamla fotografier, fotografier som betyder styrka. Jag har dem mitt framför ansiktet på sekretären ovanför datorn och ser dem varje dag, så fort jag kastar en blick ovanför skärmen.

Dags att tända en brasa! Ha en skön måndagskväll. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: