tisdag 10 december 2013

Nål och tråd .....


...... brukar vara vänner med mig. Men ibland vill de inte riktigt som jag vill.
Första tråden att tämja blev den grova ståltråden jag använder som stomme till mina kransar. Jag hade minsann bestämt mig för att eucalyptusbuketten skulle bli till en krans istället, skam den som ger sig. Både den grova ståltråden och myrtentråden fick se sig besegrade och en krans till vårt glasskåp i matsalen blev det ;-)


Andra tråden att tämja blev den tunna, tunna, gröna tråden till grankulorna. Eftersom hela granen är annorlunda mot förra året, fick förra årets grova snören bytas ut mot osynlig tråd. Men Herr gran får presentera sig i ett senare inlägg :o

Sista tråden är .......... den röda tråden i inlägget, trådigt adventspyssel :o

Ha en skön tisdag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Skam den som ger sig heter det ju.
Det blev en söt liten krans i alla fall. Spännande att se din gran, det är alltid lika kul att se allas olika granar varje år.
Ha en skön dag
Kram Meta

Norregård sa...

Tack❤