fredag 20 december 2013

Ha en alldeles egen ......


...... jodå, vi har också en gran, men en svårfotad sådan :o
Våra granar tenderar att bli mindre och mindre med åren. De allra första åren vi bodde i huset hade vi tre-meters granar utan spira, toppen gick ända upp i taket och ström till belysningen tog vi från takurtaget. Numera ser vi till att granen går att kläs utan stege, med den söta glasspiran i toppen och strömmen, jodå den kommer ut väggurtaget.


Med granen kom lite mer julkänsla, lika grönt inne som ute ;o Med Ernst som sällskap och värmande glögg eller te i handen så ska vi nog lyckas locka fram lite julkänsla även  i den här stugan ska ni se.

Ha en underbar fredagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

När granen är klädd och lyser så är det jul på riktigt tycker jag. Jättefin gran ni har där vid tv.n Kraaaam pia

G:a Affären sa...

Vilken fin gran!

När jag hämtar gran i skogen tappar jag helt omdömet hur stor den ska vara. Ett år kapade jag granen både upptill och nertill, det blev inte så bra men enda sättet att få in den.

Jag tycker ni har det så mysigt! Och jag gissar att det blir mycket och god mat under julen.

Önskar dig en God Jul!

ps, så mycket enklare att med siffror bevisa att jag inte är en robot