torsdag 21 november 2013

Hel otroligt ......


...... är de inte vackra? Juläpplena - Ingrid Marie - skördade i egen trädgård, varsamt nedlagda i fruktlådor för att förvaras till jul.
Jag var bara tvungen att ta fram några att smaka på, så milda, så goda. Svenska, ekologiska och närodlade äpplen när de är som bäst.


Att de sen gör sig bra som juldekoration på bordet, det kan jag ta ;-)

Var tog den här veckan vägen? Swisch så var det torsdag och i morgon är det sista arbetsdagen för den här veckan :-)
Ha en skön torsdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tänk om man hade haft sådana i sin trädgård. Undrar just varför jag inte hardet. Fina och säkert jättegoda. Kraaam Pia

G:a Affären sa...

Så du har egna, det är nästan den enda äppelsorten jag köper och önskar jag hade ett träd med dem. De är verkligen dekorativa och luktar gott. Din vackra skål förhöjer det hela!
Kramar
Cia