onsdag 9 oktober 2013

Vintage för köket .....


.... men visst är det väl fantastiskt med alla härliga, gamla köksredskap som funkar minst lika bra idag. Äkta köksvintage. Att riva höstens rotfrukter går som en dans i den här praktiska saken. Jag har en likadan i plast, men den är ju inte alls lika stabil.


Den vita, franska spillkummen har även en kompis som är något större, bättre skålar får man ju leta efter. Perfekta till både deg, köttbullesmet och allehanda kladdiga smeter. Men också snygga att servera sallad i, eller bara ha att lägga upp frukt eller grönsaker i.

Här lyssnar vi på regnet som faller, medan ljusen är tända och filten ligger runt axlarna. Ha en skön avslutning på lill-lördagen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Precis en sån fanns på min koloni när jag flyttade in. Tyvärr var den inte användbar så den fick åka till sortergården synd.
Varför köpa nytt när det finns bra gamla att använda.
Ha en fin torsdag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Jag har en i plast en orange som jag använder flitigt. Bra prylar! Kraaam Pia

Elzie sa...

Jag hade en i orange plast, men efter alla flyttar har jag ingen aning om vart den tagit vägen!! Bra var den i alla fall, men jag kan tänka mig att det blir stadigare i plåt.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie