onsdag 16 oktober 2013

Utökning ......


 ......... av arbetshörnan, nu har jag inmutat ytterligare en liten del av vardagsrummet. Ni som varit inne på matbloggen nyligen, känner nog igen pall-bordet och en del av de andra attiraljerna.


Det är ingen slump att bordet hamnade mitt under fönstret, tanken är att det lilla dagsljuset tillsammans med reflexskärmar ska räcka för fotografering i naturligt ljus.


Funderar på att skaffa mig en flyttbar bakgrund av något enklare tyg, så att jag enkelt kan skärma av rummet om det skulle behövas. En sak i taget och en dag i sänder ;-)


I går skämde jag bort mig själv HÄR, med manikyr och nytt gelélack på mina naglar. Passade även på att lägga lite, lite dekoration på ett par naglar. Mest på test faktiskt för att känna efter om det är jag, men hon fick minsann kämpa lite och göra om och göra om innan jag var nöjd.

Nu blir det till att läsa i kapp alla bloggar och sen krympa ner under täcket.
Ha en skön avslutning på onsdagskvällen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Snygga naglar, tyvärr funkar inte sånt i mitt jobb. Jag har testat. Härlig liten arbetsvrå du fixat till. Kraaam Pia

Meta sa...

Det ser fint ut med bordet framför fönstret, vad gör man inte för att få allt ljus man kan nu när det mörknar tidigare varje dag Snön var visst på väg också usch och fy det gillar jag inte.
ha en fin dag
kram Meta

Elzie sa...

Snyggt bord du satt där. Får hoppas det funkar som du tänkt dig.
Ja du, att åka och fixa naglar är inte lönt för en annan. Får inte ha nagellack på jobbet så det vore bortkastade pengar. Men kanske man skulle till semestern, Kosta är ju inte så långt bort.
Ha en fin torsdag.
KRam Elzie