måndag 14 oktober 2013

Tar dagen med ro .......


.... eller kanske inte, det gäller ju att utnyttja stoppdagen till max. Att få vara bonusledig måste ju ändå betyda att jag bara kan göra sånt som jag tycker om. Baka, plocka, laga mat, städa och annat avkopplande.


För att utmana mig själv har jag gjort kvällsmaten från grunden, skurit fläsksida i bitar, malt, kryddat och faktiskt stoppat korv. En egen variant på salsicca, gröna kryddor, lök och vitlök. De åker på grillen i kväll och serveras med potatismos.
Brödet står på jäsning och jag funderar på vad jag ska göra med alla pepparfrukter, en del är så himla starka att vi nog inte ens vågar smaka dem :o

Ha en underbar fortsättning på måndagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Det går nog inte av för hackor det där inte,ser jättegott ut med hemlagad korv, det var länge sen jag gjorde det.
Vilken härlig helg ni har haft.
Ha en fin vecka
också
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Du är ju makalös, göra egen korv så där.. Oj! Ja och bakar också på samma dag jag dånar. Efter er härliga helg så kanske man orkar sånt. Kraaaaaam Pia