torsdag 31 oktober 2013

Stå fast vid sitt beslut .....


....... har i många år trånat efter en lucia-krona för levande ljus. Men inte de nytillverkade av mässing, nej de riktigt gamla av bleckplåt.
Auktion efter auktion gled de mig ur händerna till jag slutligen bestämde mig! När jag väl bestämt mig, blev den min.
Dyr? Alldeles säkert! Men min :-)

Den fick pryda vårt advent- och julbord förra året och kommer att få göra så i år också.

Tänk så fort tiden går, i dag är det sista dagen i oktober, i morgon börjar en helt ny månad och jag är äntligen på benen igen. Tack för krya-på-dig-hälsningarna, de värmde och hjälpte till ♥

Ha en skön torsdag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Den är ju bara så fin. Minns att jag hade en sån när jag var lucia i min ungdom. det är många år sedan det. Tiden går fort.Skönt att du kryat på dig.
Ha en fin dag
kram Meta