tisdag 8 oktober 2013

Kvällsfotoljuset viker undan ......


....... nu är det snart mörkt vid hemkomst från arbetsplatsen, tiden för vardagsfotografering blir bara kortare och kortare för varje dag som går :-(
Jodå jag tycker om hösten med alla vackra färger, inomhusmys med filtar och tända ljus - men jag vill ju ta bilder :-o Det är tur att jag för det mesta har korta fredagar att falla tillbaka på.


Vad har då basilikan med bristen på dagsljus att göra? - Inte det minsta ;-) Men det blev en snygg kombo och väldigt gott på tallriken vill jag lova - lite sommarkänsla nästan. Snodde ihop en pesto med mixerstaven, kokade en gryta tagliatelle. Oh la la - pasta med pesto och ett litet glas vitt! Inte illa för att vara en vardag.


Om någon missade rågbrödet igår, så måste jag bara skryta lite :-o Det var det godaste på riktigt länge! Receptet finns HÄR.
Ha en skön tisdagskväll. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ska genast kolla in brödet. Jag ar börjat baka lite nu, mest matbröd och det gillar jag. Kraaam Pia

Meta sa...

det låter så enkelt och gott när du skriver man blir riktigt sugen.
Tack för alla fina recept du sprider runt dig.
Ha en fin onsdag
kram Meta

Elle sa...

Jag har visserligen möjlighet att fotografera när de fortfarande är ljust. Häromdagen när jag fotograferade tittade jag med jämna mellanrum ut genom fönstret och bönade och bad om lite sol. Men icke. Det blir till att försöka göra det bästa av situationen...eller vänta tills sommaren behagar komma tillbaka.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Elle

Elzie sa...

Nej, nu är det inte lätt att fota inte. Bilderna blir gärna suddiga och fula, haha.
Det där rågbrödet ska jag ta och baka nästa vecka. Det SÅG gott ut.
Ha en fin onsdag.
Kram Elzie