torsdag 17 oktober 2013

Blommor .....


......  mjukar alltid upp dukningen. Här har jag lekt med de ljuvligaste rosor i smutsigt rosa toner.
Lite oasis i en gammal udda kaffekopp och några snittade rosor, voala den enklaste bordsdekorationen till fredagens dukning.


Lite ärvt och lite tradera fynd kompletterade med loppisfynd gör dukningen lite personligare tycker jag. Med flera olika uppsättningar är det dessutom lite lättare att variera sig, utan att det har kostat skjortan.


Jag tycker om vårt matrum, enda nackdelen är alla "hål" i väggarna. Det finns inte en enda hel vägg, utan de bryts av av fönster och dörrar överallt vilket gör det svårmöblerat. Samtidigt är väl "hålen" styrkan i rummet, det kommer in ljus från alla håll.

Jag har ett nätt litet arbete framför mig, jag har tänkt att stolarna ska vara ommålade till jul. Wish me luck ;-)

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Ja det kan du behöva lycka till med. spännande att se resultatet.
Kram Meta