söndag 8 september 2013

En helg som satte avtryck ......


.......har skrivit det förr och skriver det igen, Österlen har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.


I fredagskväll var vi 8 förväntansfulla Ladies som satte oss i två fullpackade Volvo och drog söderut. Destination Borrby strand och en helg i njutningens tecken ;)


Vad vore en helg tillsammans utan en shoppingrunda i Ystad? Vad jag fick med mig hem - en helt underbar tröja, vad annars :)
 

Shopping ger hunger, hunger stillas allra bäst med ett besök i Glemminge och Olof Viktors café.


Allas olika smaker kunde stillas. Min egen surdegsmacka var med sallad, rostade rotfrukter, kanderade valnötter, balsamico och getostkräm. Jag säger bara - mmmmmmmm, till dessert valde jag, helt oväntat, citronmarängpaj ;)
Väl tillbaka i stugan vankades bad för badsugna, power walk på stranden eller helt enkelt en vila följt av knytmiddag.


På hemvägen var några av oss sugna på utsikten från Stenshuvud.


De andra tog en power nap eller .........Innan hemfart blev det även två snabba stopp i Kivik på Musteriet och Buhres.


Hur, eller hur, var det det en helt underbar helg som satte avtryck i sann LC anda.

Ha en underbar avslutning på söndagskvällen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh ser härligt ut!
Önskar dej en fin vceka
kramar Kathrine

Villa Ryttarängen sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft. Österlen kan ju inte bli fel i alla fall inte den här årstiden... Kraaam Pia

Meta sa...

Härligt ni har det. Önskade jag bodde närmare då skulle jag nog vara där ofta.
Ha en fin vecka
Kram Meta