torsdag 1 augusti 2013

Örtsalt, vintips och ........


........ lite annat. I går mellan skurarna kom solen fram och stekte på rätt bra, i en av regnpauserna passade jag på att skörda örter till örtsalt. Receptet finns HÄR.


I dag slutbesiktigades sonens lägenhet, samma dag som startskottet för Skärgårdsfesten i Karlskrona gick av stapeln ;) Massor av begivenheter, men också massor av folk. Trots trängsel blev det både shopping och lunch på stan.
Jag hittade äntligen snygga jeans, så det blev två par plus en snygg vit skjorta ;) Lunchen intog vi på Stars and Stripes
Vad har då strandskatorna med det att göra?? Det kan man undra, men när vi gick ner på stan störde vi strandskatorna mitt i deras lunch. Jag tycker att de ser roliga ut, dessutom är de väldigt färgmatchade med samma färg på ögon och näbb :)


Eftersom det nästan är helg och det verkar bli fortsatt grillväder, tänkte jag tipsa om ett gott grillvin. Eikendal Pinotage (2746), smakrikt med fatkaraktär, med liten touch av plommon och rosmarin.

Njut av livet och ha en skön torsdagskväll. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: