tisdag 13 augusti 2013

Grönare kök .......


........ japp så fick det bli ;) 
Fick ett mycket tungt paket att hämta hos den lokala Ica.handlaren, tillika paketutlämnaren. I dag blev det högtidlig invigning av den nya Le Creuset grytan. Det fick bli en kyckling- och grönsaksgryta med inspiration från Asien.


När jag passerade blomster/presentaffären kunde jag inte låta bli att gå in, så mycket fräscht i fönstrena. Kunde ju inte låta bli att komplettera med en pistagegrön Mynthe vispskål från IB Laursen, grönt är skönt ... och ger lite färg i köket :)

Ha en särdeles bra avslutning på tisdagskvällen. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Woow , nu blev jag riktigt avundsjuk. Vilken fin gryta. Kraaam Pia

Maj sa...

Jättefin gryta...går och funderar på att ev köpa något liknande...gillar ju grytor men är man singel blir det ju nästan för mycket mat men såklart kan man ju ha "bjudgryta"...

Meta sa...

Snyggt blev det och massor av god mat kan du ju laga igrytan
Ha en fin kväll
Kram meta

Anonym sa...

Åååå vad fin den gröna är. Själv har jag en röd 5-litare. Ett litet tips som jag fick när jag köpte min: Om den skulle bli ful i botten, koka upp lite vatten och en diskmaskinstablett i grytan. Vips så är den som ny igen!
Trevlig helg! Marija