tisdag 20 augusti 2013

Fallfrukt .....


... av den absolut bästa tidiga sorten - blir de godaste pajerna, delikataste kakorna, bästa moset, med andra ord - bästa sorten. Vilken?? Ja det vet nog bara den som planterade trädet 1947 ;) Vi tror på någon sorts Astrakan eller Säfstaholm, men som sagt - vi vet inte, vi bara njuter av dem på längden, tvären och bredden.

Får jag kanske fresta med en supergod äppelpaj? HÄR är ett bra recept.......eller kanske en enkel sconesäppelkaka HÄR.

Gott om fina äpplen är det och snart kommer även resterande sorter, Gravensteiner, Signe Tillish, Amorosa och sist Ingrid Marie. Mmmmm......


Efter en tung arbetsdag längtar jag verkligen till sängen, bläddra i några vackra magasin och bara vila.
Ha en skön tisdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Vad härligt med äpplen! det saknar jag på min koloni, Brukar få av grannarna som tur är.
Visst är det lite påfrestande att börja jobba igen Har ju fått lite lata vanor.
Ha en fin onsdag i alla fall.
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vad gott! Jag tror det är Säfstaholm men är inte säker. Kraaaam Pia