tisdag 18 juni 2013

Romantikens budbärare .......


...... eller kanske inte. Jag är i alla fall inte neutral för mormorsblomma nummer ett. Jag älskar dem och väntar varje försommar på den första utslagna blomman. De kommer dessutom sent hos oss då jag valt att plantera dem riktigt eländigt :o Men de blommar ändå troget år, efter år, efter år ......


Jag önskar att vi hade fler, men då måste jag ju rensa ännu mer ogräs :o Min rygg och ogräset är inte bästa vänner längre. Steloperationen sätter sina spår när jag rensar allt för länge.
Så det blir inte så många pioner, jag får passa på och njuta ordentligt när tillfälle ges ;)
Sen är det är ju inte alla som lyckas pricka in en semestervecka mitt i pionblomningen :o


Jajamen, jag har faktiskt en veckas semester efter midsommar. Jag får växla om mellan ogräsrensning och pionsnusande.
Ha en underbar avslutning på tisdagskvällen, och du ....... glöm inte att njuta av nuet. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Pioner är en stor favorit hos mig kunde nog ha hela kolonin full, kanske lite trist för de blommar ju inte såå länge.
Ha en härlig Midsommar.
Kram Meta