söndag 14 april 2013

Karlskrona - Stockholm ToR på 30 timmar ........


....... jösses, jag säger bara det JÖSSES! Vilken helg vi har haft!
Det hela började i onsdagskväll med förberedelse av makens födelsedag följt av själva firandet. Vi hann sova ut, köra hem och packa om och sticka igen.

Den här gången barndop i Tullinge kyrka, lilla Tuva. Den lilla tjejen, kan jag lova, blir vår nästa musikaliska stjärna ;-)


Hemresan från Tullinge blev en helt magisk natursafari, med vattenfall .........


....... tranor på hal is och det häftigaste jag varit med om .......


....... havsörnar i massor och på så nära håll att det nästan gick att ta på dem. Tjugo vuxna örnar på ett och samma ställe...... woaw!


Den här magiska upplevelsen gav mersmak vill jag lova, nu blir det svårt att prioritera nästa objektivinköp ;-o


När bländartalen sjönk fortsatte vi motvilligt hemresan genom safarilandskapet.


Vi bjöds på både rådjur och älgar på nära håll, men som tur väl var på tillräckligt långt håll för att slippa ta till ABS-bromsarna :-)

Nu blir det till att städa, tvätta och mentalt förbereda sig för en ny vecka. Ha en helt underbar söndag. Tjingeling ♥

Fler söndagsbilder hittar du HÄR.

3 kommentarer:

I min smak sa...

Fantastiskt vilken upplevelse! Vi brukar se örn men bara en i taget så jag förstår att det måste varit mäktigt att se så många!
Susanne

Villa Ryttarängen sa...

Visst är det kul att kolla på fåglar? Oj vad många havsörnar på samma gång....Ha det bra, kraaaam Pia

Meta sa...

det låter lite hektiskt det men ni har ju upplevt massor på liten tid Härligt.
ha en fin och lugn vecka nu då
Kram Meta