onsdag 10 april 2013

Absolut sista .....


....... nu ska jag inte plåga er längre, det här blir de sista bilderna från helgen. Jag har väldigt svårt för att låta bli........ alltid ätbart med hem, oavsett var vi varit. Den här gången blev det även lite annat.


Ytterligare en bok av Jan Hedh, den här är absolut ingen vanlig bak/kokbok. Den innehåller även historien bakom Olof Viktors Café i Glemminge. Lite vanlijsocker och bakpulver i snygga burkar. Surdegsferment, japp jag tänkte faktiskt jämföra Olof Viktors surdeg med min egen :o
Sen kom mannn på att jag minsann kunde behöva ett par rejäla ugnsvantar att ha när jag hanterar heta plåtar och heta stenar.


De underbara ekologiska doftljusen som sprider doft av nytvättat och ett citronblomma & basilika fick följa med hem tillsammans med en ny yoga-bok. Lite nya övningar, framför allt är de anpassade för oss med migrän och kronisk spänningshuvudvärk.


Avslutar med ett av naturens under! Rabarber, trots att den sitter i ett riktigt taskigt läge, aldrig får gödning eller annan ömhetsbetygelse från oss, kommer den med enorm kraft. Längtar till första rabarberpajen ;-)
Fler vårtecken hittar du HÄR.

Ha en alldeles förträfflig onsdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Men gulliga du, inte plågar du oss heller. Underbara bilder och små tips. Yoga boken låter spännande.Klart du ska vis allt roligt.. Kraaam Pia

Elle sa...

Vilka fina saker du hittat!
Nu ska värmen äntligen komma och sen dröjer det nog inte länge innan första rabarberkakan kan bakas...
Ha en fin dag!
kram Elle