fredag 15 mars 2013

Fredag super de luxe ......


........ vilken lyx!!! En ledig fredag och ensam i huset, då kan man ju inte göra annat än att ladda batterierna.

Jag har hoppat mellan dammsugaren, bakbänken, dammvippan, degbunken .........


........ suttit i solen på trappan och ätit lunch ...........



Jag har satt upp tavlor i köket - det ser inte mycket ut för världen, men det blev ett helt annat kök kan jag lova.


Från ugnen har jag trollat fram skrotbullar på surdeg och mitt livs första croissanter, men absolut inte de sista. Croissanterna bakade jag på nattjäst deg, men till nästa gång får jag minsann konstruera ett nytt surdegsrecept tror jag.


Nu har jag småkakor på G i ugnen, jag hoppas ju på sol och fika-pauser utomhus i helgen.


Jaha, nystädat hus, laddade batterier - då har jag minsann förtjänat en mini-paus.

Recepten kommer att hamna HÄR under helgen.

Snart förbereda middag för två, entrecote, hemslagen bea, hasselbackspotatis och färska sockerärtor. Ha en ljuvlig fredagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Maj sa...

Så flitig du har varit! Och vilken festmåltid du bjuder på ikväll. Hoppas det blev lika gott som det låter med egen Bea och allting.....

Villa Ryttarängen sa...

Dina tavlor passade ju jättebra där. Härligt att hoppa runt så där när man är ensam.. mellan dammvippor och degar. Kraaaaam Pia