tisdag 8 januari 2013

Skönheten och ......


...... mörkret ;)) Är inte lätt att fota vinterns snyggaste amaryllis, stående i fönstret när det är beckmörkt ute :o, men jag gjorde ett försök i alla fall! Köpte dagarna före jul, den största amaryllislök jag sett, med en väldigt lovande etikett.


Vad jag kan se uppfyller den etiketten med råge. Svagt rosa på utsidan med mörkare rosa strimmor och dubbel så det förslår. Dessutom kan jag avslöja att den första stängeln har minst fyra klockor, det kommer dessutom fler stänglar :)) Jag lär återkomma med bilder i dagsljus - japp, det är ett HOT!


Skönhet nummero två för dagen är egentligen fyra :o Dotterns stolar är nu färdigmålade - nu tar mammas jobb vid, dvs klä in sitsarna med grått (fusk)fårskinn. Även här lär jag ju då få återkomma när det finns resultat att rapportera.

Ja visst ja, glömde ju en sak!!! Jag har lagt till en ny sida, just nu tom, men snart kommer jag att fylla på med mina favoritrecept. Tanken är att samla recept på matbröd, kaffebröd, efterrätter och mat med tydliga och sökbara etiketter. Ni får bara ha lite tålamod - snart fyller jag på :)

Ha en ha en härlig tisdagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åh vad fin den amaryllisen är. Fint att ha fuskfårskinn på stolarna. Jag ska också måla om mina stolar från rött till... ja det får jag se. Kul med receptsidan.Kram Pia