onsdag 16 januari 2013

Ljuset kommer tillbaka ......



...... men på fel sätt! Jag vill inte att det ska vara snö som lyser upp tillvaron, jag vill ha SOL! Sol och inga influensa- eller förkylningsbaciller. En hel del snö har det kommit och temperaturen har krypit ner mot minus arton, det här vädret kräver varma sockar, tjocka filtar, tända ljus och en brasa :o


Det vitmålade renhornet fick byta plats! Det satt tidigare ovanför matsalsdörrarna, men det syntes inte och gjorde ingen människa glad. Just nu sitter det på den lilla, lilla väggen i stora hallen Det får samsas med spegeln och de svarta relieferna.


När jag plockade undan i matsalen "hittade" jag en soppterrin i ett av skåpen :o Den får duga till jag hittar och kan köpa den jag vill ha.
Eftersom orken inte är på rätt plats, sitter jag och planerar. Planerar för kalas!


Den här våren är det många kalas som väntar :)) I min syskonskara är vi födda vart femte år och jag är äldst. Det här för med sig två jämna och en udda födelsedag.
Mannen och jag är födda samma år med en månads mellanrum, vilket betyder jämt dubbelkalas. Ovanpå födelsedagar är det dessutom är det ett barndop. Resorna till Stockholm kommer att dugga tätt ;) Jag älskar fest!!

Apropå fest, ni missar väl inte uppdateringarna på min mat- och baksida. Nås enklast i menyn under headern.

Nu är det silverte, huvudvärkstabletter och en filt som gäller. Ha en härlig onsdag. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelig lampe og fin gang du har ! God bedring !

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin soppterrin. Kul att planera för fest! Ha det bra! Kraaam Pia

LissenTo sa...

Vilken tjusig trapp till övervåningen. Tycker också om att låta saker byta plats.

Roligt med många kalas.

Tack för dina ord.

Ha en fortsatt fin vecka.
// Lissen

Maj sa...

Vilken fin gammaldags taklampa du har!