söndag 11 november 2012

Söndagsbilder ......


..... är egentligen lördagsbilder - bilder från ett väldigt höstigt Karlskrona i går.


Massor av julröda nypon längs stränderna, egentligen borde man kanske plocka till nyponsoppa :o


Trots dis var det ganska skönt ute. Om man dessutom lyckas få tag i allt man tänkt sig, kan man ju inte vara missnöjd.
Sonen behövde en lång ljusslinga, det hade Rusta. Vi ville ha tag i skaldjur - det var heller inget problem :))


Färska räkor, havskräfta , kungskrabba och jätteräkor. Till det drack vi en torr tysk Riesling, A. Christmann, som jag verkligen kan rekommendera.


Ramlade även över årets första hyacinter ;) vita så klart! Dessutom har Huseby Tomten fått komma fram i ljuset som en påminnelse om det stundande besöket på Huseby julmarknad.

Jag har ju aldrig firat fars dag - men far, en STOR KRAM, vi ses snart!!!

Fler söndagsbilder hittar du i Fabriken, HÄR. Ha en härlig avslutning på söndagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Norregård sa...

Himmel....vad gott Ni alltid äter!!!
Jag älskar skaldjur:))

Du är så Välkommen när det blir dags:)) Pirrigt;))

Kram från Norregård

G:a Affären sa...

Trots att jag är mätt sedan middagen så blev jag sugen när jag läser ditt inlägg och vinet ska jag lägga på minnet.
Vita hyacinter står och väntar även här!

Kramar
Cia