torsdag 29 november 2012

Inredning ......


..... fotografera inredning är inte riktigt min grej, men jag tränar och tränar - så snart så ;))

Under hösten är det svårt med det naturliga dagsljuset och jag är inte så förtjust i gryniga bilder därför tillhör jag dem som använder blixtljus både inomhus och utomhus. Jag använder aldrig den inbyggda blixten utan separat riktbar blixt, både med och utan bouncer. Inomhus fuskar jag genom att rikta blixten så att den ska slå i något ljust, tex ett vitt tak eller ett stort vitt papper, för att jämna ut ljuset.


Jag fotar i det manuella läget på kameran och i raw-format. Det för med sig att jag redigerar alla bilder innan jag använder dem för publicering. För bildredigering använder jag Adobes Camera Raw och sedan Photoshop CS5.1.

Nu ska jag kika in hos övriga Fabrikörer och ta del av deras tips - allt för att bli bättre på inredningsbilder. Är du också nyfiken är hittar du Fabriken HÄR.

Ha en härlig tordagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det där lät väldigt proffsigt, jag vet för jag är ju gift med en proffsfotograf. Wow... Kram Pia

Jenny sa...

Hej Catarina!
Tycker du låter väldigt kunnig, själv är jag helt oteknisk o kör bara med "autoknappen" typ;) Vore kul att få lära sig göra mer med sina bilder.

Ha en skön adventshelg,

Kraam Jenny