lördag 10 november 2012

Fynd, på mer än ett sätt .....


...... det enklaste är ofta väldigt bra.
En skogspromenad ger dessutom gratis fynd ;) Lingon-, blåbärs- och tallris. Allt för att förgylla novembermörkret och första advent.


Tallriset fick komma på plats direkt :)) Grönt mot grönt!


Lovade ju att visa vasen som blev min (istället för de underbara vita) men svart med guld är inte heller fel. Kan nog göra sig riktigt bra till en nyårsdukning.


Kunde inte låta bli! Är ju lite svag för nysilverfat ;o Tre stycken blev det den här gången, varav två i samma stuk men olika storlek.


Det tredje, i samma storlek som det största av de andra två, men men franska liljor i dekoren.


Alla tre i väldigt användbar storlek och kommer att göra sig väl till advents- och juldukningar.


Antingen fyllda med värmeljus eller godis av olika slag.

För våran del blir det Karlskrona för att jaga skaldjur. Önskar er en underbar lördag. Tjingeling ♥

5 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...


Nu ser jag vad Du använder som hållare, perfekt ju. Bakar aldrig mördegskakor, fast det vore kanske en ynnest att göra något bakverk till jul.Sitter ju bara här vid datorn eller vårdar kattens päls.Han kom och sa till, Du har glömt att kamma mig idag.
Något silverfat har jag inte.Man kan inte ha allt.

Ha en fin Mårtensafton

Kram Mi

Villa Ryttarängen sa...

Jättefina fat och jag har också värmeljus i mina formar.Kraaam Pia

Berit sa...

Jag har också dessa fat, gillar dem jättemycket men jag är också svag för nysilver:)
Ha en underbar helg!!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst är det underbart med skogens fynd och så fint du fick det. Gillar dina snygga silver fat, själv brukar jag hamstra på loppisar och då blir dom oftast fat att ha under krukor.

Kram Anna

G:a Affären sa...

Ja det var många och olika fynd, jag har också varit ut i skogen och hämtat hem lite mossa och annat gratis.
Faten är så fina och det med franska liljan har jag inte sett tidigare.

Önskar dig en fin helg!
Kramar
Cia