onsdag 21 november 2012

Den smyger sig på ......


...... lusten att fixa inför första advent. Är egentligen inte så stor på pynt, men låter gärna något rött smyga sig på.


I köket blir det röda i form av några röda burkar och lite röda müsli-bär, gojibär och tranbär.


Någon torkduk med lite rött.


Något rött fat, Mannerströms Julkokbok .......


........ Ernst julbok och lite kakinspiration, alla de sju sorterna ni vet ;)

I resten av huset kommer det att smygas upp någon stjärna, kanske några ljusstakar och fler skönt gröna kransar, det gäller att vara ute i god tid :o

Ha en underbar onsdag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jag kör hela rasket på fredagen eller ev. onsdagen innan advent. Ingen smygpyntning här... Fint med röda burkar och handuken är ju bara så underbar. Kram Pia

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

härligt vara befriad från allt julstök i köket.Eftersom jag bor sjäv med min undebare katt Prinsen.Som inte heller äter skinka,julkorv knäck o.annat.

Men ett par Julgardiner ska inhandlas.Såg ett par på Netto med Domherrar på, tyvärr stod det Merry Cjristmas det vill jag inte ha hellre God Jul. 59:-panel.

Så idag ska jag leta efter det samt något år min syster som fyller 66 på Lördag.Hon bor i Lidingö, 2.15 min restid ena vägen.

iSödra Småland finns väl ingen snö heller.Varmt för årstiden.+6 hos mig.Solen gör försök att tränga sig igenom de tjocka gråa trista molnen.

Ha en fin resterande vecka.

Kram Mi