lördag 6 oktober 2012

Fira födelsedag ......


........ i dagarna två.
Absolut inte min egen, men väl den kära dotterns och med hennes favorittårta. Hon fyllde år i torsdags, men då kunde inte hela familjen samlas, så vi firade på tre man hand.
I går kom storebror hem och vi fyllde på med farmor och farfar - och se då blev det kalas igen.


Jag brukar säga att det enkla är det goda ;) Det gäller även här!
En härligt seg mandelmarängbotten som är toppad med en choklad-ägg-smörkräm, sen bara lite chokladströssel längst upp. Givetvis massor av te, för det är SÖTT.


Gissa vem som fick paket idag?
Jo - jag, men inte för att det var födelsedag, utan för att jag hittat något jag letat efter (och fortfarande letar).


Det är ju dags att fylla på ljushållare i huset, nu när mörkret faller djupare och djupare för varje dag.
Kathrine (med bloggen Fågel-Blå) skickade mig två korvhorn. Det kom även en ljusform, inbudad på Tradera.
Vet ni vad? Jag letar vidare efter fler, för jag har en idé som jag säkerligen visar er om ett tag.

Ha en härlig lördag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad spännande med din idé. Hoppas du hittar vad du söker. Kram Pia