onsdag 24 oktober 2012

Det är väl inte utan att .......


...... ja, det är faktiskt så. Jag längtar - för en gångs skull - till advent, lucia, julstök, jul och nyår. Men jag tror att det kan bero på att jag inte hade någon direkt semester i somras och att jag får någon vecka ledigt jul :o och det faktiskt "luktade" snö idag. Nordliga, kalla vindar.......

Egentligen börjar det redan om ett par veckor då det firas alla helgons dag i samhället med fackeltåg till kyrkan, en upplyst kyrkogård och en traditionell familjemiddag. Det följs av lika traditionsenligt besök på Huseby och deras julmässa, sen...... sen bara åker vi släde ända fram till jul........ med Stockholmsbesök, fler julmässor och annat kul.

Ha en alldeles underbar avslutning på onsdagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ok jag förstår din längtan, men inte riktigt ändå. Att besöka kyrkogården känns väldigt jobbigt men jag ska ändå göra ett försök. Härlig blogg du har.. Kram Pia

G:a Affären sa...

Ja, jag tycker det känns som om jag är förberedd för vintern nu och allt vad det innebär. Julmässor är alltid kul!
Här är det riktigt kallt idag, vinterjackan åkte på i morse.

Kramar
Cia