fredag 14 september 2012

Borta bra ........


....... men hemma bäst, ett gammalt talesätt men ack så sant. Efter en blixtvisit i Argentinas huvudstad Buenos Aires, är jag hemma i Vissefjärda igen. 
Jag vågade inte ta min kamera med, så bildkavalkaden som följer är tagen med min iPhone.


Hotellet, Sofitel, låg väldigt centralt och endast ett kvarter från järnvägsstationen. Utsikten från hotellrummet på 15:e våningen var fenomenal. Kolla bara in de underbara takterasserna, kan se dem framför mig när de har sin sommar.


Vi gick ut och tog en ganska lång promenad och bekantade oss med omgivningarna. I rabatterna blommade deras vårblommor, clivia i långa, långa rader. Träden, jaaa, det var fikusar av olika sorter. Den här jätten fanns i en av parkerna.


Även denna mastodont stod i samma park. Tyvärr hittade vi inte till den botaniska trädgården :(


Däremot lyckades vi att hitta till den lokala hantverksmarknaden som är öppen varje söndag. Marknadsstånd så långt ögat nådde och gatumusiker överallt.


En kväll tog vi oss till de mer fashionabla kvarteren, i de gamla dockorna.


Här fanns det mängder av restauranger och lyx-lägenheter.


En sista utsiktsbild från hotellfönstret innan vi begav oss hem efter två och en halv oerhört intensiva arbetsdagar/kvällar.


Tyvärr är Buenos Aires en stad av motsatser, lika mycket lyx som slum. De här bostadsområdena åkte vi förbi på väg till flygplatsen.

Hemresan tog 33 timmar och jag kan lova att det var skönt att slänga sig i egen säng och ta en rejäl sovmorgon. Phu!!!!

Ha en härlig fortsättning på fredagen Tjingeling!!


För er som undrat, har jag haft schemalagda inlägg under tiden jag var borta. Jag uppdaterade endast på fb då det inte var helt billigt att ringa och surfa!!

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad roligt att se bilder från din resa. Jag undrade lite faktiskt om du kom iväg. Kram Pia

jesh StG sa...

Wow that tree is amazing! Love your pics -happy Saturday!

G:a Affären sa...

En intressant trip du gjorde, det är alltid spännande att se nya platser. Rik eller fattig blir så uppenbart i många länder.
Förstår att det var skönt att sova ut hemma i Svedala efter intensiva dygn och lång flygresa.

Kramar
Cia