tisdag 14 augusti 2012

Städdag .....


..... hur mycket björkfrön finns det egentligen? Vi har inte en enda björk på vår tomt, men vi har jättedrivor av björkfrön i varenda liten vrå - både inne och ute.

Snabeldraken och dammtrasan har jobbat hårt idag ;p


När det är färdigstädat är det härligt att plocka fram lite fransk olivtvål, doftar helt underbart :)


När det väl är nydammat är det lika bra att passa på att plocka in lite av de vackra blå bolltistlarna innan de slår ut och blir skräpiga. Jag har dem aldrig i vatten inne, då håller de sig jättefina ända fram till jul :o


På arbetsbordet denna veckan ligger min slutexamination, mina tre bilder med dokumentation - åhhh som jag har våndats. Men nu måste de bli klara!!


Avslutar med två bilder, samma motiv men olika fokus, från gårdagens samlarrunda på golfbanan. Inte spelrunda utan samlarrunda, som för mig innebär att samla på intryck, inspiration, känsla, frisk luft och bilder. Andra samlar på andra saker :o


Nu har jag samlat tillräckligt med kraft för nästa tag om björkfröna :o

Ha en härlig avslutning på tisdagen. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: