onsdag 8 augusti 2012

Roadtrip .......


..... hoppas att någon haft glädje av recepten som strömmat ut medan jag och maken varit i väg på en kortare roadtrip till landskapet i våra hjärtan, Skåne och framför allt Österlen.

Vi är inte kända för att ta närmaste vägen och den här gången var inget undantag. Vår första hållplats blev drömaffären för alla husrenoverare - Qvesarum byggnadsvård i Löberöd. Jag säger bara det - ÅHHHHH!!


Vem skulle inte vilja ha det här badrummet??? Jag skulle ta det med glädje :) Med både skåp, kar och golv.


Praftisk klädhängare av gjutjärn, så att den står kvar, även om det är belamrad. Det underbara tvättstället med ställbar spegel är ju perfekt för en linsbärare som jag :o
Tur för maken att bilen redan var ganska full av golfutrustning ;o Resten av deras sortiment är lika underbart, men jag kan konstatera att det inte blev fler bilder - var nog alldeles för upptagen med att insupa ideér!


Nästa stopp - Malmö. Det var dags för nästa husrenoveringsbutik - Byggfabriken - som oväntat nog INTE hade det vi var ute efter. Vi får med andra ord fortsätta leta ett tag till :o Givetvis blev det promenad genom gamla stan och te-inköp innan vi satte oss i bilen igen.


Vi fortsatte söderut mot Ystad, men fick oväntat byta riktning på grund av trafikstockning. Jag kan lova att vi inte ångrade oss. Helt nya vägar, helt nya vyer och massor av vackert att njuta av.


Sena eftermiddagen var vi framme vid målet, vårt boende, Killegården Bed & Breakfast i Kivik. Vi har tidigare bott på B&B med blandade erfarenheter men jag kan lova att efter det här blir det fler :o

Som ni säkert förstår blir det fler inlägg från vår roadtrip. Ha en helt underbar onsdagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Kristina sa...

Ni tycks ha besökt många intressanta ställen, det är inte utan att man blir lite avundsjuk.
Ha en fortsatt trevlig resa,Kristina

Villa Ryttarängen sa...

jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.. Skåne ligger mig sååå varmt om hjärtat. Österlen framförallt. Trevligt att ni haft det bra.. Kram Pia

G:a Affären sa...

Härlig roadtrip, jag blev så full i skratt när jag läste om den vackra klädhängaren som står kvar, vi har nog samma erfarenheter där. Vilket badrum!
Ni verkar ha det trevligt på er resa i vackra Skåne och ett bra boende är verkligen ett plus.
Kramar
Cia