söndag 5 augusti 2012

Ölands andra sida ......


....... när vi åker till Öland är vi mest på den södra sidan, men den här gången hade vi två bestämda mål.
Först Glömminge och Ölands byggnadsvårdsbutik, det är ju dags att täta fönstren för vintern :o Några meter linsnöre följde med hem.

Nästa mål var Stora Rör, som vi tidigare helt hade missat. Strax norr om Isgärde på den västra sidan. Vilken pärla!! Utsikten gick det inte att klaga på :)


Finns inget bättre än salta vindar och vågskvalp, är det sen strålande sol, gör det absolut ingenting. En lisa för själen.


Några få fiskebåtar låg inne bredvid gästhamnen.


En snabbis in till Ester Rakel där jag såg ett helt underbart slagbord, men tyvärr bara med en skiva :( så det blev inget med det!
Vi följde bulldoften till Mormors där köpte stenugnsbakat surdegsbröd och bullar - så nygräddade att de knappt gick att hålla i. Mums!!


Sen fick det ju givetvis bli fika, nygräddade bullar med medhavt kaffe.


Kvällen avslutade vi hemma, som sig bör när det är bröllopsdag, med en underbar middag följd av goda ostar.

Därefter däckade jag, av havsluft, god mat och feber. Febern håller tyvärr i sig och har spätts på med huvudvärk och ledvärk, så nu blir det till att ta det lugnt.

Ha en härlig söndag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Grattis på bröllopsdagen och vad härligt att få tillbringa den på mÖland. Vi åkte dit på vår bröllopsresa och jag älskar den ön. Vilka inspirerande bilder och det ser ljuvligt ut..Kram Pia

G:a Affären sa...

Själv har jag aldrig varit till Öland men det lockar när jag ser så fina bilder. Grattis också till er bröllopsdag!
Middagen ser verkligen underbar ut!
Du sjukskriver väl dig när du är sjuk på semestern?
Hoppas du kryar på dig så att du får njuta av dina lediga dagar.
Jag passar också på att tacka för din värmande kommentar.
Kramar
Cia

carinaon sa...

Grattis på bröllopsdagen! Öland är ju så fint.
Med vänliga hälsningar,
Carina