tisdag 21 augusti 2012

Nervös i onödan .... ????


..... jaa, jag tror faktiskt det för nu känns det bättre i magen.
Den engelskt röda färgen är snarlik den gamla, dvs den vi har på alla fönsterfoder. Fönsterrutorna i dörren är visserligen en mindre, men det här var det närmaste vi kunde komma med en "standarddörr" från Swedoor. De större rutorna är helblästrade och de små helt klara.

Jag ska plocka ur de blästrade rutorna från den gamla dörren innan den får åka till återvinningen.


Vi valde även till ett "modernt" lås. Det som återstår är någon slag fodring på utsidan och en plåt mot tröskeln.


I helgen ägnade jag mig åt "hot stuff", jag körde hemodlad, torkad chili i mixern. Jösses vad det var starkt, jag trodde nästan jag skulle hosta lungorna ur kroppen :o Munskydd är att rekommendera om man ska ägna sig åt den sortens verksamhet ;)
Men givetvis passade vi på att göra smakrik Chili con Carne på bog, serverad med hemgjord pizzasallad och hembakad surdegsbaguette. Riktigt gott!


Till svalkande efterrätt passade det bra med marängswiss med massor av smarrig chokladsås.

Ha en underbar tisdag. Tjingelig ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det där blev ju jättefint! Inget att vara orolig över alls.Engelskt rött är snyggt och de små klara rutorna var ju bara sååå läckra. Fint val! Du kockar som en gud och gott bröd till beundrar dig verkligen. Kraaaam Pia

Elle sa...

Där var du nog allt lite nervös i onödan. Den nya dörren blev jättefin och passar nästan bättre än den gamla.
Nu kan du pusta ut....