måndag 20 augusti 2012

Nervös förväntan ......


........ inte för att det är första arbetsdagen efter semestern, inte för att dottern kommer hem från Turkiet, näe något helt annat!
Så här såg groventrén ut när jag åkte i morse ........


 ...... så kommer det inte att se ut när jag kommer hem :o Hantverkarna ska byta ut vår originaldörr till en nytillverkad. Hua! Tänk om det är ett fel-beslut.


Jag har planterat höst-blommor :) Japp, var inte så stor idé att sätta sommarblommor i urnorna på stolparna. Det fick bli en favorit i repris, vit perenn ljung. Det fantastiska är att de faktiskt har överlevt och jag har ljung lite här och där i skuggpartierna. Nu kommer de här att vara mycket mer utsatta än de jag planterat tidigare, så vi får se hur de klarar sig.


Ha en härlig fortsättning på måndagen. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad spännande med ny dörr. Har du redan ljung och hösti urnorna? jag vill ha sommar länge ännu, kolla in min trädgårdsblogg så får du se vad jag menar. Kraam Pia