onsdag 29 augusti 2012

Höstlik resegarderob .......

Byxor, tröja, poncho från MQ. Stövletter från Nävra skor

....... finns det något värre än att prova kläder??? Men i går blev jag verkligen positivt överraskad :) Klädmodet i höst är liksom i min stil - det var länge sen sist, kan jag säga. En enda butik (MQ i Baronen/Kalmar) behövde jag besöka!!


Som synes är jag inte allt för färgglad, håller mig mest i svart, svart, svart och någon liten kompletteringsfärg som grått eller vitt ;)


Men det viktigaste!!! Byxorna är SMALA - uppifrån och ner, hög midja, dragkedja nere vid ankeln. Helt perfekt för stövletter, mina Primebots eller tom mina älskade Converse.


Någon mer än jag som blir nostalgisk ;o Flätstickat i naturfärgat är så underbart, givetvis kan inte jag låta bli att lägga till en scarf. Jag är scarfen persionifierad, alltid en på, oavsett årstid.

Ponch från MQ, schal från Esprite

Kan man låta bli att älska en stickad poncho??? Inte jag - efter mycket vånda (flera veckor faktiskt) fick den till sist följa med hem. Polokrage för svala sensommarkvällar och höstar, gärna då med en scarf :o Som ni förstår kommer mina resor inte att gå till varmare länder just nu :o


Hatt till hösten??? Vet inte om jag törs ta på mig morfars gamla favorit, men den är fin att ha framme som dekoration.

I kväll myser maken och jag själva, sonen är tillbaka i sin lägenhet (skolan börjar ju denna veckan) och dottern är ute och kollar in nollning i Kalmar (hon börjar sin andra!! nollning i Karlskrona på fredag).

Ha en härlig onsdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härlig garderob du skaffat. Jag tycker du borde prova lite färg det skulle klä dig. Den fina scarfsen tex. är sååå snygg. Klart du ska ha hatt. Kram Pia

G:a Affären sa...

Helt i min smak! Oj, så mycket fint du köpt, jag är också scarf användare för det gör så mycket till tex en tröja.
Ha, ha fegis... (vi är nog lika där också) jag tror den hatten verkligen skulle passa dig. Jag hade min på där jag vet att jag inte känner någon, en start i alla fall för att pröva. Det började i skogen på hundpromenaderna.
Kramar
Cia