onsdag 22 augusti 2012

Höstkombo .....


 ...... blodtopp (Sanguisorba officinalis) och purpurfläder blir en riktigt läcker kombo i rabatten. Vi har dem planterade i en (just nu) "skräpig" rabatt på framsidan, som inom kort ska ändra skepnad, men jag tror ändå att dessa bägge får vara kvar.

Jag blev förälskad när jag såg blodtopp för första gången när jag hade förmånen att se Helge Lindströms trädgård i Gislöv för ett antal år sedan. Även en del andra växter som fanns i hans trädgård, återfinns i vår trädgård ;) men använda på ett helt annat sätt.


Är det någon mer än jag som tycker att tiden rusar iväg? Det är inte längre ljust på morgnarna när man stiger upp och det mörknar tidigt. Hösten närmar sig och med det en massa inomhusmys :) Med hösten kommer också tid för förändring, mer om det en annan gång. 


Men ett tag till tänker jag minsann vända den rusande tiden ryggen!! Jag vill fortfarande njuta av sommaren :))


I den enormt fuktiga värmen igår, gick maken och jag nio hål på golfbanan. Jaaa. förresten gick och gick, vi försökte faktiskt spela också ;) Det gick så bra, att vi faktiskt anmälde oss till tävling på lördag :o

Ha en underbar onsdag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt vacker kombo. Jag får önska er lycka till på lördag då.. Kram Pia

G:a Affären sa...

Men vilken energi du har Catarina!
Och nu har jag fått lektioner i bakning, något jag borde göra oftare! Dina bröd ser verkligen frestande ut och jag vet att du har en röd hjälpreda i köket också.
Dörren blev helbra! Dessutom gillar jag engelskt rött och läste någonstans att det var helt rätt, enligt feng shui, att ha en röd dörr.

Ja jag håller med dig om tiden och alltmer mörka morgnar...härliga bilder!

Kramar till dig !
Cia