måndag 2 juli 2012

Vi skulle bara .......


...... göra plats för lite ljud! Maken ville göra plats för en baslåda och en fronthögtalare vid vår TV. Det slutade med att vi möblerade om halva huset! 


Allt i den delen av rummet där TV och ljudanläggning står vändes 180 grader. Det stora ekskåpet med glas fick flytta in i matrummet, lampor fick flyttas ......... (förresten - ser ni det nya, snygga, koskinnet från Ikea, det gamla enfärgade ligger i nästa rum - går nästan att skönja om man förstorar upp bilden)

Det blir nog bra när det blir klart och då blir det väl fler bilder. Just nu känns det som om vi har två kilometer kabel över golven och mer måste det vara :o


Min lilla hörna har blivit luftigare, alla stora växter är nu ute på "grönbete" och förväntas inte att komma tillbaka in förrän strax innan första frosten (vilket jag hoppas lååångt borta). Bakom de ljusa gardinerna står de böcker vi använder (mest kokböcker), jag tyckte att blev lite lugnare med enfärgat än multikolorerat.


I kväll är jag nöjd men trött, trött i mina ben - i dag har jag nämligen investerat ytterligare 3,5 mil i min hälsa :)

Nu ska jag sätta mig och klura på min slutexamination - det ska vara tre sammanhängande bilder och de ska förmedla ett och samma budskap. Bilderna ska sedan bildbehandlas på ett sätt så att budskapet förstärks :o Phuuuu!! Jag har klurat på det här i snart en månad och jag vill bli KLAR! Det är ju snart dags för antagningsbeskeden för höstterminen ;D

Ha en härlig fortsättning på måndagskvällen. Tjingeling

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, så spännande - både med ommöbleringen (som ser ut att bli riktigt bra) och med dina bilder!
(DET får vi väl hoppas!! Att frosten är lååångt borta!)
Kika in hos mig så finns det en liten överaskning :D
Må gott och ha det fint!
Kram Allis

Elle sa...

Det är skönt att möblera om ibland lite. De spontana idéerna är de bästa. Fint blev det!