söndag 22 juli 2012

Picnic ........


........ en härlig sommar dag, är väl ändå bland det mysigaste man kan göra??


Hembakad ciabatta, både snabbt och enkelt. Jag använder mig av Leilas förnäma recept från boken "a piece of cake".


Vi tar med bröden för sig och pålägget för sig. Eftersom jag är barnsligt förtjust i parmaskinka och buffelmozarellaost, blir det oftast just det, här tillsammans med vitlöksost, sallad, lite tomater, rödlök och basilika.


Det gäller att välja plats för picnicen med omsorg, det kan jag lova att vi gjorde i helgen.


Exakt var, preciserar jag i ett senare inlägg, men bilden ovan är en liten ledtråd.

Ha en härlig avslutning på söndagen och glöm inte att njuta av solen och värmen. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

carinaon sa...

Mmm, ser jättegott ut! Trevligt med en picnic,
Carina

Frøken Anker sa...

En dejlig picnic. Mad smager altid bedre i naturen og på tur :-)

TILLYKKE, forresten. Du har vundet min giveaway. Se venligst mere på min blog.

God søndag
Birgitte

Norregård sa...

Vad du är flitig i köket, blir alltid hungrig när jag kikar in hos Dig:))

Imorgon är det dags för Xylem igen!!
Kram Malin

Villa Ryttarängen sa...

Lovley Picnic med en vän, det är aldrig fel..Vad gott det ser ut. Härligt och romantiskt på samma gång. Kram Pia