lördag 28 juli 2012

Oj ......


....... är det redan lördag!!!! :o

Hela den här veckan bara försvann och i går var det så skönt att jag bara satte mig med en bok i halvskugga och NJÖT.


Njöt av att faktiskt kunna sitta i halvskuggan och läsa en bok, lyxigt.

 Passade på att fota lite medan maken la grillos över grannskapet. Det är tyvärr inte mycket kvar som blommar, ringblommor (som jag inte sått), några av de moderna rosorna, någon lilja och inte att förglömma alla kryddväxter. Av oreganon har jag äntligen lyckats föröka den vitblommande :) den är så mycket finare än den rosa/lila (tycker jag, i alla fall).


Något isigt att svalka sig med i värmen är inte helt fel.


Middagen bestod, förutom av grillat, rostad färsk potatis, färsk kokt lök och vattenmelon. Riktig sommarmat!


Vi satt kvar ute till mörkret föll, lyssnade på god musik och bara njöt av nuet.
I morse vaknade vi upp till en helt ny dag med nya utmaningar och regnskurar. Ha en härlig lördag Tjingeling ♥

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Vilken härlig middag! Melon till såg jättegott ut, det måste jag komma ihåg!
Kramar
Cia