lördag 2 juni 2012

Trägen vinner .......


...... eller "Den som väntar å något gott ......"
Jag har letat i flera år efter en tung och "kall" kavel, jag har kännt och klämt på en massa olika i diverse billiga och svindyra köksbutiker. Men så i vintras såg jag en i skylten på Ikea, men inga till försäljning. Som jag har väntat och väntat, i går äntligen hade de fått in KAVELN med stora bokstäver. Nu har jag avsevärt förbättrat förutsättningarna för lyckade wienerbröd och kavlade småkakor ;D


Den är av blankpolerad sten, med bara en enkel rundstav igenom och supersnygg!!

Ha en fortsatt bra lördag. Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som med stort nöje brukar läsa din blogg blev ännu gladare när jag såg inlägget om marmorkavel, har letet efter en länge utan att hitta någon, så stort tack för tipset om var man kan få tag på en. Blir att inhandla på nästa kalmartur.
Trevlig lördag önskar Mika

Villa Ryttarängen sa...

Fin kavel, hård och bra. Ha en bra kväll! Pia