måndag 11 juni 2012

Sommar, sommar, sommar ......


....... och smultronblommor och kart så det står härliga till. Det är sommar det! Revande smultron måste vara det bästa ogräset man kan ha!

I kväll blev det en liten stund ute på stenplatsen, lite mer sand att sopa ner i mellanrummen. Möblerna och några  av de stora växterna kom på plats - nu behövs det bara några pelargoner, våra olivträd sen känner jag mig klar för stunden. En palm och en vinranka skulle inte vara fel - men var ska jag ha dem på vintern??

Två dagar kvar utan allergimedicin, tur är det! Jösses vad trött och nedgången jag blir utan. Sen ställer jag mitt hopp till den nya diagnosen och nya mediciner ;D

Ha en härlig avslutning på måndagskvällen. Tjingeling

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vackra bilder och fin trädgård! Jag håller nu på med att försöka få till en trädgård, det tar (och kraft).
Hälsningar,
Kristina

Villa Ryttarängen sa...

Härligt med hårt jobb, när det är klart... Vinrankor som klarar att övervintra ute finns ju, gräv ner en tålig sort det funkar här i Uppland. Kram Pia