söndag 24 juni 2012

Midsommarblomster ......


.... som väcker barndomsminnen, den vackraste av de vackra - nattviol. Under de åren jag hade förmånen att fira mina midsomrar ute på en ö i Mälaren, ingick alltid nattviolen i min sjudelade bukett att lägga under kudden. Inte undra på att jag sov som en medvetslös :o Med den starka doften!


Några fler bilder från midsommarhelgen, först en vacker stol från sovrummet i vår svit på Västanå slott.


En repris bild från Gränna för att visa på hur brant det verkligen är. Först ner mot Vättern och sen ....


.... upp mot berget där E4 går låååångt ovanför. Det gäller att komma ihåg handbromsen - annars kan det sluta blött!!


Efter Gränna fortsatte vi längs Vätterns strand söderut, mot Jönköping, och passerade Röttleån och den lilla by som byggts upp runt själva ån. Röttle by, söta stugor och flera vattenkvarnar, det har funnits verksamhet här sedan 1200-talet.



Ån forsade formligen nerför den branta sluttningen, och det går verkligen att förstå varför det byggdes upp ett antal vattenkvarnar längs vägen ner.


Ett enda litet snedsteg och man får sig en rejäl åktur ner till Vättern :o

Ha en underbar söndag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint det är i Gränna tycker jag. Du verkar haft en toppen resa. Kram Pia

G:a Affären sa...

Vilken midsommarhelg ni haft med god mat och fint boende. Så vackert Gränna ligger! Själv har jag bara passerat men stan är säkert värd ett besök.
Ha det gott!
Cia