söndag 3 juni 2012

Det vilda .......


....... är nog, ändå, vackrast i det vilda. Vägen ner till ortens ristipp kantas av de ljuvligaste vilda blommor. Lupiner, gräs och hundkex i en skön blandning.



 Vallmons prasslande kjol är så skir, helt underbart, ljuvlig. Är det inte lite sommarkänsla, så säg?



Kunde ju självklart inte låta bli att ta ett fång lupiner med hem :o Några dagar står de nog på verandabordet innan de återigen får förpassas ned till ristippen.

Ha en härlig söndag. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jättevackert! Lupiner i massor kommer det bli här snart, bara solen vill komma tillbaks. Kram Pia

färgtrappan sa...

Hej!
Hittade hit via Allis blogg.
Härliga vilda blommor, skulle gärna vilja ha lupiner i min vilda trädgård, men den bestämmer själv vad som ska växa där och lupiner vill den inte ha...;) jag har försökt och kommer att försöka igen...

Nu ska jag titta mer på din blogg
Ha en fin söndag :)
/Maja

Elle sa...

Jag har försökt med lupiner ett par gånger i mina rabatter - men sniglarna äter upp dem snabbare än man kan kolla.
Ha en skön söndag!