tisdag 15 maj 2012

Lägga ägg ......


....... jag vet att påsken är förbi, men vi äter massor av ägg året runt. Det var hög tid för lite snygga äggkoppar att lägga frukost äggen i :)


Eftersom vi har Ostindia och äter på, fick det bli blå nyanser från Green Gate. Tyvärr fanns det bara sex, men jag har lyckats hitta likadana på nätet bara att klicka hem :)) En handduk fick givetvis hänga med, vad ska vi annars hålla de kokta äggen varma i :o


Jag har tagit mod till mig och börjat plocka ut mina medelhavsväxter, några i taget. Passade på nu när vädret inte var det bästa att sola i ;D

Det gamla olivträdet tyckte att det var väldigt tråkigt inne i vintras och hade ingen lust alls att behålla lövkostymen på. Men tidigare år har mina oliver alltid kommit igen och jag håller tummarna för att det går bra även i år.

Ha en underbar tisdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina äggkoppar. Ägg äter vi året runt nästan varje dag. Jag brukar leta äggkoppar på loppis och har en udda liten skara. Kram Pia

G:a Affären sa...

Green Gate har så fint porslin, och äggkopparna äag hade tänkt köpa muggar men varför inte äggkoppar också!
Så stort och fint olivträd du har, tror säkert det trivs att få komma ut.
Ha det gott,
/Cia